Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Internetového obchodu provozovaného na webovém rozhraní www.mirkovadilna.cz
I. Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) níže uvedeným podnikatelem:
- Mirkova dílna s.r.o.
- IČ: 19657340
- DIČ: CZ19657340
- se sídlem: Pohoř 14, Odry, 742 35
- email: info@mirkovadilna.cz
- telefon: +420 731 012 737
- www.mirkovadilna.cz
(dále jen „Dodavatel“)
- VOP upravují vzájemná práva a povinnosti Dodavatele v postavení prodávajícího nebo zhotovitele a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu nebo smlouvou o dílo (dále jen „Smlouva“) mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel v postavení kupujícího nebo objednatele nebo Dodavatele a fyzické osoby či právnické osoby, která uzavírá Smlouvu jako kupující či objednatel v rámci své podnikatelské činnosti (kupující a objednatel dále jen: „Zákazník“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.mirkovadilna.cz (dále je „Internetový obchod“).
- Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP.
- VOP a Smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II. Informace o zboží a cenách
- Informace o zboží, které je předmětem kupní smlouvy, tj. je již vyrobeno skladem a připraveno k dodání (v Internetovém obchodě označeno „Skladem“) a o zboží, které je předmětem smlouvy o dílo, tj. je vyráběno Dodavatelem na základě objednávky Zákazníka a po úhradě ceny díla Zákazníkem tzv. na zakázku (v Internetovém Obchodě označeno dobou dodání ve dnech či týdnech), včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu Internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, a to i v případě, že zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v Internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy či smlouvy o dílo za individuálně sjednaných podmínek.
- Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu Internetového obchodu je informativního charakteru a Dodavatel není povinen uzavřít Smlouvu ohledně tohoto zboží.
- Zboží zhotovované Dodavatelem na objednávku Zákazníka je vyráběno převážně ručně z přírodních materiálů, přičemž jednotlivé kusy dřeva (masiv, dýha apod.) se liší kresbou dřeva, odstínem či výskytem suků. Fotografie zboží v Internetovém obchodě jsou z tohoto důvodu pouze ilustrativní. Jiná kresba dřeva, odchylky odstínu, struktury, kresby a umístění suků, nepřesnosti v souvislosti s ruční výrobou nebránící užívání zboží nejsou vadou zboží a důvodem pro reklamaci či odstoupení od Smlouvy. Barevnost může být odlišně vnímána různými displeji/monitory.
- V Internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v Internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě dodání zboží mimo území České republiky se Dodavatel a Zákazník dohodnou před potvrzením objednávky na ceně dodání zboží. Dodavatel si vyhrazuje právo nedodat zboží mimo území České republiky.
- Případné slevy z kupní ceny zboží či ceny díla zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se Dodavatel se Zákazníkem jinak.
III. Objednávka a uzavření Smlouvy
- Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí Zákazník sám.
- Zákazník provádí objednávku zboží těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v Internetovém obchodě,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
- Při zadávání objednávky si Zákazník vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
- Před odesláním objednávky je Zákazníkovi umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle Zákazník Dodavateli kliknutím na tlačítko Odeslat objednávku. Údaje uvedené v objednávce jsou Dodavatelem považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení Zákazníka o tom, že se seznámil s těmito VOP.
- Bez zbytečného odkladu po obdržení objednávky zašle Dodavatel Zákazníkovi potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou Zákazník při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření Smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální VOP. Kupní smlouva nebo smlouva o dílo je uzavřena až po akceptaci objednávky Dodavatelem. Oznámení o akceptaci objednávky je doručeno na emailovou adresu Zákazníka bez zbytečného odkladu po obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou Zákazník při objednání zadal. Doručením akceptace objednávky na email Zákazníka se považuje Smlouva za uzavřenou.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže Dodavatel splnit, zašle Zákazníkovi na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh Smlouvy a Smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením Zákazníka o přijetí této nabídky Dodavateli na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto VOP.
- Všechny objednávky akceptované Dodavatelem jsou závazné. Zákazník může zrušit objednávku, dokud není Zákazníkovi doručeno oznámení o akceptaci objednávky Dodavatelem, a to na email Dodavatele uvedený ve VOP.
- V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně Dodavatele při uvedení ceny zboží v Internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není Dodavatel povinen dodat Zákazníkovi zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že Zákazníkovi bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto VOP. Dodavatel informuje Zákazníka o chybě bez zbytečného odkladu a zašle Zákazníkovi na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh Smlouvy a Smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o akceptaci Zákazníkem na emailovou adresu Dodavatele.
IV. Zákaznický účet
- Na základě registrace Zákazníka provedené v Internetovém obchodě může Zákazník přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může Zákazník provádět objednávání zboží. Zákazník může objednávat zboží také bez registrace.
- Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je Zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je Zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Zákazníkem v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou Dodavatelem považovány za správné.
- Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Dodavatel nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
- Zákazník není oprávněn umožnit využívání svého zákaznického účtu třetím osobám.
- Dodavatel může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když Zákazník svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy Zákazník poruší své povinnosti ze Smlouvy nebo těchto VOP.
- Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Dodavatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
V. Platební podmínky a dodání zboží
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním či zhotovením zboží dle Smlouvy může Zákazník uhradit následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet Dodavatele č. účtu: 291835736/0300, vedený u ČSOB, a.s.,
- bezhotovostně platební kartou,
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány Comgate,
- Společně s kupní cenou/cenou díla je Zákazník povinen uhradit Dodavateli náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou/cenou díla i náklady spojené s dodáním zboží.
- Cena je splatná do 7 dnů od uzavření Smlouvy.
- V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje Zákazník podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.[Comgate]
- Závazek Zákazníka uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet Dodavatele.
- Dodavatel nepožaduje od Zákazníka předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada ceny před odesláním zboží není zálohou, ale úhradou kupní ceny/ceny díla ve lhůtě splatnosti dle VOP.
- Podle zákona o evidenci tržeb je Dodavatel povinen vystavit Zákazníkovi účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin
- Zboží je Zákazníkovi dodáno:
- na adresu určenou Zákazníkem v objednávce,
- prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou Zákazník určil,
- osobním odběrem v provozovně Dodavatele.
- Volba způsobu dodání provádí Zákazník během objednávání zboží.
- Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce Zákazníka a v potvrzení objednávky Dodavatelem. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku Zákazníka, nese Zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li Dodavatel podle Smlouvy povinen dodat zboží na místo určené Zákazníkem v objednávce, je Zákazník povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně Zákazníka nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od přepravce je Zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí Zákazník zásilku od přepravce převzít. V případě porušení povinnosti Zákazníka zkontrolovat neporušenost obalů zboží či v případě převzetí zboží v porušeném obalu odpovídá Zákazník za škodu na zboží a je vyloučeno právo zboží reklamovat, resp. bude reklamace zamítnuta.
- Dodavatel vystaví Zákazníkovi daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu Zákazníka. Daňový doklad je přiložen k dodávanému zboží.
- Zákazník nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny/ceny díla za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží (kumulativní podmínky). Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na Zákazníka okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl Zákazník povinnost zboží převzít, ale v rozporu se Smlouvou tak neučinil.
- Dodavatel je povinen Zákazníkovi dodat zboží ve lhůtě do 10 dnů od úhrady kupní ceny/ceny díla u zboží označeného v Internetovém obchodě jako zboží „Skladem“, a ve lhůtě uvedené v Internetovém obchodě ve dnech či týdnech u jednotlivého zboží od úhrady kupní ceny/ceny díla. Je-li dodáváno jak zboží skladem, tak zboží na zakázku, je dodací lhůta stanovena pro celou objednávku dle lhůty uvedené u zboží na zakázku. Z důvodů mimořádných okolností, které nastanou u Dodavatele (např. výpadek dodávky materiálu, déletrvající výpadky elektřiny, potřeba opravy strojního zařízení pro výrobu zboží, dlouhodobá nemoc, úraz zaměstnanců či jiných osob podílejících se na výrobě zboží apod.) se dodací lhůta prodlužuje až na trojnásobek lhůty uvedené v Internetovém obchodě. O této skutečnosti je povinen Dodavatel Zákazníka informovat. Taktéž v případě objednávky dvou a více kusů zboží s dodací lhůtou uvedenou v Internetovém obchodě ve dnech či týdnech se dodací lhůta prodlužuje až na trojnásobek lhůty uvedené v Internetovém obchodě. Dodání zboží v takto prodloužené dodací lhůtě je řádným a včasným dodáním zboží Zákazníkovi ze strany Dodavatele a není tak důvodem pro uplatnění práv z vadného plnění či důvodem pro odstoupení od Smlouvy.
- V případě, že se Dodavatel a Zákazník dohodnou předem na montáži zboží, řídí se jejich práva a povinnosti taktéž těmito VOP. Cenu za montáž sjednají Dodavatel a Zákazník v rámci emailové komunikace.
- Dodavatel neodpovídá za nemožnost provedení montáže zboží na místě specifikovaném Zákazníkem, a to ať již samotným Zákazníkem či jeho prostřednictvím dle objednávky Zákazníka např. z důvodu nevhodnosti či nezpůsobilosti materiálu zdi či podkladu na který má být zboží montováno (železné překlady, nestabilní stěna, nerovný povrch stěny, nevhodný materiál stěny apod.). V případě, že dojde ke zjištění nemožnosti montáže zboží na místě určeném Zákazníkem, je Zákazník povinen uhradit Dodavateli náklady na dopravu a za čas strávený na neúspěšné montáži.
VI. Odstoupení od Smlouvy
- Zákazník, který uzavřel Smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od Smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy v případě smlouvy o dílo a ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží nebo ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem Smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika část nebo ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem Smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží v případě kupní smlouvy.
- Zákazník nemůže mimo jiné odstoupit od Smlouvy, jestliže jde o dodávku zboží na zakázku, zboží, které bylo upraveno podle přání Zákazníka nebo pro jeho osobu či pokud jde o dodávku zboží v uzavřeném obalu, které Zákazník z obalu vyňal a z hygienických a v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
- Pro dodržení lhůty pro odstoupení od Smlouvy musí Zákazník odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od Smlouvy.
- Pro odstoupení od Smlouvy může Zákazník využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný Dodavatelem. Odstoupení od Smlouvy zašle Zákazník na emailovou nebo doručovací adresu Dodavatele uvedenou v těchto VOP. Dodavatel potvrdí Zákazníkovi bez zbytečného odkladu přijetí formuláře.
- Zákazník, který řádně a včas odstoupil od Smlouvy, je povinen vrátit Dodavateli řádně zabalené zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Zákazník nese náklady spojené s navrácením zboží Dodavateli, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Náklady na navrácení zboží Dodavateli (dopravu) jsou uvedeny na webových stránkách Dodavatele.
- Odstoupí-li Zákazník řádně a včas od Smlouvy a vrátí Dodavateli řádně a včas zboží, vrátí mu Dodavatel do 14 dnů od odstoupení od smlouvy (ne dříve, než obdrží zboží nebo než mu Zákazník prokáže, že zboží odeslal zpět) všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Dodavatel vrátí Zákazníkovi přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím Zákazník souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
- Zboží musí vrátit Zákazník Dodavateli nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je Dodavatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku Zákazníka na vrácení kupní ceny/ceny díla.
- Dodavatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Dodavatel bezodkladně informuje Zákazníka prostřednictvím emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od Smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě Smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným Zákazníkem.
VII. Práva z vadného plnění
- Dodavatel odpovídá Zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména, že v době, kdy Zákazník zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které Dodavatel nebo výrobce popsal nebo které Zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Povinnosti z vadného plnění má Dodavatel nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Zákazník je jinak oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
- Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se vůči Zákazníkovi ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se Dodavatel zavazuje vůči Zákazníkovi, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkl-li Zákazník Dodavateli vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nemůže Zákazník vadné zboží užívat.
- Ustanovení uvedená v předchozím odstavci obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí Zákazníkem, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Právo z vadného plnění Zákazníkovi nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám způsobil.
- V případě výskytu vady může Zákazník Dodavateli předložit reklamaci a požadovat:
- výměnu za nové zboží,
- opravu zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny/ceny díla,
- odstoupit od smlouvy.
- Zákazník má právo odstoupit od Smlouvy:
- pokud má zboží podstatnou vadu,
- pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
- při větším počtu vad zboží.
- Podstatné je takové porušení Smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
- U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny/ceny díla.
- Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (obvykle třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (zpravidla nejméně tři vady současně), má Zákazník právo uplatnit požadavek na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
- Při uplatnění reklamace je Zákazník povinen Dodavateli sdělit, jaké právo si zvolil. Změna volby bez souhlasu Dodavatele je možná jen tehdy, žádal-li Zákazník opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li si Zákazník své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy.
- Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může Zákazník požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
- Pokud Dodavatel prokáže, že Zákazník před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, není Dodavatel povinen nároku kupujícího vyhovět.
- Zákazník nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je dané zboží zlevněno.
- Dodavatel je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Dodavatel je povinen Zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Zákazník požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Dodavatel nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a Zákazník má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle Zákazníka (uplatnění práva z vadného plnění) Dodavateli.
- Dodavatel písemně informuje Zákazníka o výsledku reklamace.
- Právo z vadného plnění Zákazníkovi nenáleží, pokud Zákazník před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud Zákazník vadu sám způsobil.
- V případě oprávněné reklamace má Zákazník právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může Zákazník u Dodavatele uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby, v opačném případě ho soud nemusí přiznat.
- Volbu způsobu reklamace má Zákazník.
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Další práva a povinnosti stran související s odpovědností Dodavatele za vady upravuje reklamační řád Dodavatele.
VIII. Doručování
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
- Zákazník doručuje Dodavateli korespondenci na emailovou adresu uvedenou v těchto VOP. Dodavatel doručuje Zákazníkovi korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
IX. Osobní údaje
- Všechny informace, které při naší spolupráci uvedete, jsou důvěrné a budeme s nimi tak zacházet. Osobní údaje, které jste nám poskytli za účelem uzavření smlouvy, zpracováváme pouze z titulu plnění ze smlouvy, a to po dobu 5 let od uzavření smluvního vztahu.
- Vaši e-mailovou adresu budeme dále zpracovávat z titulu oprávněného zájmu za účelem přímého marketingu, přičemž v souladu se zák. o některých službách informační společnosti, jsme oprávněni Vám zasílat obchodní sdělení týkající se obdobného nebo souvisejícího zboží, které bylo předmětem našeho smluvního vztahu. Souhlas se zasíláním obchodních sdělení můžete kdykoliv jednoduchým způsobem odvolat (zasláním dopisu, e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení). E-mailovou adresu zpracováváme za výše uvedeným účelem po dobu 3 let od uzavření posledního smluvního vztahu.
- Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů ZDE
X. Mimosoudní řešení sporů
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Dodavatelem a Zákazníkem ze Smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Dodavatel je oprávněn k prodeji a zhotovení zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
XI. Závěrečná ustanovení
- Veškerá ujednání mezi Dodavatelem a Zákazníkem se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky a příslušným je český soud podle místa sídla Dodavatele. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Dodavatel není ve vztahu k Zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Všechna práva k webovým stránkám Dodavatele, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží Dodavateli. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu Dodavatele.
- Dodavatel nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Zákazník nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
- Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Smlouva včetně VOP je archivována Dodavatelem v elektronické podobě a není přístupná.
- Znění VOP může Dodavatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
- Přílohou VOP je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 16.11.2025
